En vardag med ca 450 barn och ungdom, en dröm!

Vet inte riktigt hur jag ska beskriva en dag på jobbet, en dag omgiven av det som är livets sötma - barn och ungdom!
 
Vissa människor tycker om att sitta i sin kammare lite ensamma och skapa, eller sitta på ett kontor med några få omkring sig....jag är inte en av dom....jag är den som älskar interaktion - att interagera med människor i alla åldrar, dagligen, ha många underbara kollegor som jag kan rådgöra med och dela glädje och utveckling tillsammans med, samverka!
 
Det jag tänker på varje dag är, att en god självinsikt är nog något av det viktigaste för att kunna jobba med barn och ungdom, kunna samverka med kollegor.
 
Varje dag har jag den där känslan att jag vill ta varenda unge och ge henne och honom en verbal kram, ge beröm, få dom att uppleva sig sedda och lyssnade på, nej, jag lyckas inte riktigt varje dag, men det är min intention, varje dag!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0