Att känna stolthet för sin formella och reella kompetens!

Att känna stolthet för sin formella och reella kompetens!

Ska redigera i min lite för röriga hemsida, www.eva-christin.se men, vilket är viktigast, utseendet eller det rika innehållet jag berättar om att jag kan hjälpa till med och skapa glädje? Läste i Metro igår att nu är det en ny trend som gäller, skrota Jante och tala om alla dina titlar vad du kan för något:-)) Så, enligt Metro är jag ju lite av en trend just nu:-)) Relationsstrateg - Pedagogisk utvecklingsstrateg, relationell pedagogik- och kommunikationsstrateg, kognitiv handledare, genusvetare, kulturvetare, pedagog, sociolog, samtalsterapeut, hälsorådgivare och träningsinstruktör, personal shopper och föreläsare :-)))) Oj vad jag kan och så stolt jag är ATT jag kan och att jag så gärna vill dela med mig om hur viktigt det är att känna inre stolhet över den man är - en varm god självkänsla:-)


För att jobba kreativt och med tillit till att det jag presenterar krävs precis det jag har och erbjuder - formell och reell kompetens:-))




Mitt företag är min dröm - en vision jag haft som har mognat genom mina erfarenheter i livet. En röd tråd har varit erfarenhet av olika slags relationer, vad som gör fruktansvärt ont som tonåring och vad som ger en enorm lycka i vuxna relat...ioner i både kärlek och organisationer med vuxna och elever. En skilsmässa mellan mina föräldrar när jag var tolv år satte en prägel på när människors svek drabbar många, när tonåringar blir osedda och tysta i hemmet. Jag blev en rebell mot orättvisa, en kämpe att få jobba för att alla ska känna sig sedda och lyssnade på i relationer för att upplevas sig lyckliga i gemenskap, i interaktion. Jag läste och jag läste, kopplade alla mina nya kunskaper till mina gamla och nya erfarenheter i möten med både unga och vuxna.....Att lyssna och se aktivt är min starka sida, att känna samspel med andra, att tillsammans skapa precis det vi vill vara - att våga vara den jag vill vara och lära ut detta underbara fenomen genom att stärka den inre självkänslan♥
Ökad Relationskompetens som jag jobbar med och föreläser om ger följande vinster;


Vinnande attityd, Personutveckling, Personalutveckling, Elevutveckling, Personaltrivsel, Psykosocial miljö – organisationskultur, Ökat meritvärde, Ökad omsättning, Ökad meningsfullaktighet och Ök...ad kunskap om jämställdhet och mångfald i relationsbygge.


Jag lär dig att kommunicera både kroppsligt och verbalt så att du når ut, lär dig vinnande bemötandeteknik och framförallt - en vinnande och önskad attityd! Hela livet är relationer - livet byggs upp genom relationer.


Kroppsspråk, språkbruk, mimik, vår presentation inför andra kan vara avgörande, och är något som alla gör varje dag, och som alla kan lära sig att bli mycket bättre på, så att man känner sig trygg i sig själv i möten, de där första sekunderna!


Med en god självkänsla ökar möjligheterna att utveckla goda givande relationer. Attityder och värderingar smittar i en organisation.


Jag gör vanliga saker, ovanligt bra! Det är så man blir en vinnare! Jag finns här för att jag vill hjälpa dig. Jag hjälper dig att våga vilja vara den du vill vara:-))

 

Vi är alla värdefulla, både män och kvinnor, vuxna som unga....men alla kan vara svaga och ledsna ibland och jättelyckliga ibland....men vi behöver alla känna att vi tillhör en gemenskap där vi känner oss värdefulla just för att vara den vi är med alla brister och styrkor♥

 

Jag säger alltid till både elever och personal, var stolt över det du kan, det du har lärt dig, alla timmar och dagar du studerat för att öka dina kunskaper, alla timmar du lagt ner på att öva in dina nya kunskaper i praktiken så att du har... en yrkesstolhet att känna glädje över:-)) All kunskap lärs in, den finns där inte bara av sig själv, så till alla er som läser här, mina fbvänner, var stolt över dina kunskaper, våga vilja tala om din stolthet:-)) ♥
Våga vilja vara den du vill vara....<3
Eva-Christin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0