Jag kan och jag vill, lära andra att våga vara den du vill vara!





Eva-Christin Arkenlund - jag är Relationsstrateg och har drygt 25 framgångsrika års erfarenhet av att arbeta med relationer, kommunikation och att utveckla självledarskap. För en vinnande relationell pedagogik, relationellt ledarskap och kommunikativ pedagogik använder jag kreativa inlärningsmetoder som utgår från ett intressestyrt lärande.


Metoderna har jag utvecklat ifrån mina praktiska erfarenheter i kombination med min formella kompetens i högre pedagogik, pedagogik praktik, sociologi, psykologi, genuspsykologi, kulturvetenskap och genusvetenskap.


Mina forskarresultat inom kvinnligt- och manligt ledarskap visar hur relationellt ledarskap skapar maximal vinst för den enskilda människan men också för organisationen där god kommunikation en förutsättning för bra ledarskap av sig själv och av andra.


Min skicklighet i kommunikation och pedagogik får mig att lyckas med att öppna ”inre stängda dörrar” vilket låter människor växa genom möten, att välja glädje och får bättre resultat. Min drivkraft och styrka ligger i min förmåga att få människor till insikt.

 

”Walking The Talk” är mitt motto eftersom handling säger mer än ord. Jag är en ”Doer” och möjlighetstänkare som ser till att strategier utvecklas och implementeras. Och jag lämnar en garanti för att kunskapen jag förmedlar landar där den förväntas bli användbar.

Jag lägger stor vikt vid att vara ambitiös, samverkande, och kompetent med en hög etisk standard i mitt arbete.

 

Min teoretiska utbildning och betydliga praktiska erfarenhet gör att jag snabbt och grundligt sätter mig in i nya utmaningar och uppdrag. Orden som beskriver mina främsta värderingar är Mod, God förebild, Nyfikenhet, Lyhördhet, Samverkan, Professionalism, Enkelhet, Inspiration.

 

I min personlighet är jag glad, kreativ och inspirerande. Min positiva och glada attityd smittar samtidigt som den skapar välmående i arbetet när jag möter människor. Jag jobbar inspirerande så människor trivs och känner motivation, inspiration, glädje och skrattar.

 

Men jag är också utmanande när jag använder unika talanger i kombination med erfarenheter för att genom min pedagogiska kompetens förmedla användbar kunskap för dig/er.

Med stor livslust njuter jag av livet och vill kontinuerligt hjälpa din organisation att uppleva samma livslust och glädje varje dag personalen och de unga går till ”jobbet”.

 

Min passion och ambition är att jobba med människor i olika åldrar att utveckla relationer till sig själv och till andra för att öka både självkänslan och viljan att leva i glädje och känna inre motivation.

 

Att ge ärlig omtanke och kärlek ger mig stor glädje, jag dömer ingen, jag försöker istället lyfta fram och föreslå något jag själv praktiserat och hur jag vunnit på det beteendet eller sättet att handla, sedan får andra ta till sig det dem känner att de vill, man kan inte tvinga någon, bara vägleda och vara en god förebild.

 

Jag är en god lyssnare som med god analytisk förmåga och ser problematiken organisationen och/eller personen står inför. Utifrån en omfattande teoretisk och praktisk kunskapsbas använder jag olika strategier för att lyfta och navigera igenom problematiken för att sedan landa i en lösning som är hållbart för de unika förhållanden organisationen/personen befinner sig i för tillfället.

 

Vägleder och lär (hand)ledare leda sig själva och andra. Relationsutveckling för att skapa välmående känsla med sig själv och med andra.

 

Kommunicerar kommunikation för bättre psykosocial arbetsmiljö och ökat socialt kapital för bättre resultat i verksamheten.

 

Arbetar med genusperspektiv och attitydförändringar inom statliga/kommunala och privata organisationer, individuellt eller i grupp.

 

 ”Min inre trygghet gör att jag säger ja när jag menar det, och nej när jag inte vill. Det handlar om självkänsla.”...av Eva-Christin A

 

Så vill du att personalen och unga ska uppleva daglig glädjelängtan? Känna ökad Lust - skapa ökad Nytta - uppleva ett ökat Resultat?

 

Välkommen att kontakta mig för ett personligt möte, Eva- Christin Arkenlund – Relationsstrateg – relationsutvecklare – relationsvägledare - relationsutbildare

 

”Min formella kompetens omsätter jag enkelt och praktiskt när jag skapar tillit i och till förändringen organisationen söker för ökad arbetsglädje och resultat” Eva-Christin Arkenlund

 

"Den största upptäckten för varje generation är att en människa kan ändra sitt liv genom att ändra på sin attityd." William






Min ambition och mål är: - Att få andra precis som jag själv, att känna stolthet för sin formella och reella kompetens! En röd tråd har varit erfarenhet av olika slags relationer.  Jobba för att alla ska känna sig sedda och lyssnade på i relationer för att upplevas sig lyckliga i gemenskap, i interaktion. Att lyssna och se aktivt är min starka sida, att känna samspel med andra, att tillsammans skapa precis det vi vill vara - att våga vara den jag vill vara och lära ut detta underbara fenomen genom att stärka den inre självkänslan till att bli effektiv och kreativ i alla sammanhang, öka relationskompetensen.


Relationsstrateg - Pedagogisk utvecklingsstrateg, relationell pedagogik- och kommunikationsstrateg, kognitiv handledare, genusvetare, kulturvetare, pedagog, sociolog, samtalsterapeut, hälsorådgivare och träningsinstruktör, personal shopper och föreläsare :-)))) Oj vad jag kan och så stolt jag är ATT jag kan och att jag så gärna vill dela med mig om hur viktigt det är att känna inre stolhet över den man är - en varm god självkänsla:-)


Jobba med vinnande attityd, Personutveckling, Personalutveckling, Elevutveckling, Personaltrivsel, Psykosocial miljö – organisationskultur, Ökat meritvärde, Ökad omsättning, Ökad meningsfullaktighet och Ökad kunskap om jämställdhet och mångfald i relationsbygge. 


För att jobba kreativt och med tillit till att det jag presenterar krävs precis det jag har och erbjuder - formell och reell kompetens:-))

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0