Min goa setterpojke....



Idag var vi iväg på en så ljuvligt härlig setterträff med Skånes setterklubb i Mossby, 25 settrar lekte och roade oss andra med sin uppvisning!



Vi grillade och vi pratade, mest pratade vi om våra godingar och hur underbart fina vänner dom är i vått som i torrt dessa ljuvliga settrar! Han gläder mej varje dag, han är så duktig och han är så underbar! Snart blir han 2 år till sommaren, och han fyller mina dagar med kel och mys, långa raska powerwalks och cykelturer, lekstunder.....



Hans nyfunna utkiksplats har blivit i matbordssoffan där han sitter och blickar ut mot klosterträdgården där han brukar leka och busa varje dag.....han ser så drömmande ut när han sitter där...



Tacksamt tittar han och verkar säga: - Äntligen är det vår och jag kan ta hem pinnar och tugga på ute på terassen...


...jag och min goding, vi vill inte vara utan varandra.....

Kommentarer
Postat av: Caroline

Här komer några rader från Melwins brorsa Falcon och hans matte Caroline. Melwin ser precis ut som Falcon på bilden i kökssoffan. Falcon sitter på samma vis i soffan i vardagsrummet och kikar på grannkatter, barn och annat spännande. Han kan verkligen sitta hur lugnt och avslappnat som helst där och bara mysa på settervis! Visst är det underbart nu när de nått tvåårssträcket!? Falcon har i alla fall blivit en helt annan hund- sanslöst följsam, otroligt lugn, glad och mysig men med samma sköna personlighet som är så full av påhittighet och tokighet. Jag älskar verkligen varje dag med honom! Fast det är som med barn- man glömmer lätt hur jobbigt det var och börjar så smått längta efter brorsan....eller?

En blöt puss från Falcon!



2010-08-12 @ 21:03:15
URL: http://setterfalcon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0