Städa hemmet - en slags rening i det inre samtidigt!

 

Av med lakanen, setterpojken ville hjälpa till innan han förstod att han faktiskt fick hålla sig lite undan, för nu skulle sovrummet städas och dammsugas och nytt i sängen! Överkastet hamnde med i tvätten och snabbt låg där ett ljusbeige överkast på sängen som lyste upp hela rummet, Melwin tittade på mej och hans tankar löd: - Hummm...ska jag kunna hoppa upp där eller...kanske inte....och så vände han och gick ut i sin korg...

 

Den där känslan när man städat klart, den rena känslan när allt är i ordning i sovrummet, nästan en sådan där längtan infinner sig tills det är tid att ta på pyamasen och få krypa ner mellan rena lakan i sin egen säng! Tänk på alla dom som inte har en egen säng att få krypa ner i, ett eget sovrum att få vara i för sig själv, eller har ett eget hem, alla dessa hemlösa människor som ibland får sova i trappuppgångar när inte vännerna finns eller har husrum. Eller när naturkatastrofer inträffar och flera hem bara försvinner med allt de äger!

 

Ett eget hem - en egen säng, en egen dörr att få gå in och stänga bakom sig - vilken lyx i all sin enkelhet. Sin egen soffa, egen tallrik, betick, glas och kylskåp...allt det där som vi betalar våra fasta kostnader för att få ha, denna lyx som är så naturlig, men ändå inte för alla som inte har denna enkla lyx - ett eget hem!

 



Jag älskar vita blommor - färger som vitt och i olika beige toner är så vackert och känns så rent. Fantiserar nu om hur jag vill förändra inför hösten i hemmet, med att måla mina köksmöbler vita och väggarna i svagt vittbeige, ta ner den pärlemorvita vasen och ha vita blommor i på köksbordet - njutning - renhet. Sommaren går mot sitt slut och min absoluta favorittid är på ingång - hösten!!! Vinden och den svala luften - och igår tog jag och min goa Melwin en låååång tur längs havet ut till golfbanan i motvind, den röda jackan var på, och vi njöt!!! 1½ timmes underbar promenad i snabb takt. Melwin stannar till ibland för att njuta av alla dofter han känner, lyfta på benet och skapa revir, en blick på mej, ett litet busljud och så snurrar han runt! - Va? e det bustid nu? säger jag och han skuttar som ett rådjur!

 

Jordgubbarna är slut - jag har haft en fin sommar - nu är det slanketid och städetid - en ny tid är på väg och jag njuter! Allt ska komma på sin plats, saker och ting, med en ökad kreativitet så ska det gå och jag ser ljust på den tid som är på väg....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0