Allas barn är våra barn att vara rädda om...



Barn, små barn och vuxna barn....i hjärtat är vi alla barn och minns vår barndom på ett eller annat sätt, lite glädje och med lite tårar men minns gör vi. Ett litet enkelt möte som har spelat stor roll för oss eller en händelse som satt sig som med Karlssons klister. Ibland är minnet märkligt och kanske ett missförstånd, men ofta är minnen tydliga från vi varit små och visst minns vi ofta de bästa och tristaste sakerna!


Det där tänker jag på när jag möter barn och unga, ler mot dem med en mjukhet att jag ser dem....gör något om jag ser någon handla orätt....


Imorgon ska jag till Stockholm...ha ett givande möte om förebyggande arbete för unga för att hindra att de hamnar i utanförskap, droger och brottslighet....det ska bli så intressant...


Min lilla setterpojke kommer inte att gilla att hans matte är borta över dag och en natt....min goa kelgris.....men hans lillmatte ska ta väl hand om honom, har hon lovat!!!


Plums i säng nu.....ska upp klockan fem!!!! Men...fy det är ju mitt i natten då?! eller hur!



En kvinna sa, att jag påminde henne om denna sagobild....att vara osjälvisk och naturlig....hur glad blev jag då?! Jo, jätte!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0