Födelsedagsdax.....




 

Mina två tvillingflickor fyller nu 20 ÅR!!!! Den 23 oktober...tänk vad tiden nästan kan stå still för en kort stund och man minns....mina två små när jag fick upp dom till mitt ansikte med 7 minuters mellanrum för snart 20 år sedan!

Jag var så lycklig, jag älskar barn och så får jag två på en gång! Den där första rädslan och skräcken - HUR ska jag klara av detta??!! Två bebisar på en gång? Den känslan glömmer jag aldrig och inte heller den otroliga glädje när jag fick dem till mej....dessa små liv på vardera 2500 g. De var små godingar, är godingar, och de har gett mej sådan glädje, även om även jag har fått min beskärda del av tonårstrots och gliringar!

Två flickor samtidigt, samma fostran - två resultat som inte är sig lik, ja, så är det, det har lärt mej att personligheten generna styr otroligt mycket trots samma uppväxtmiljö så utvecklas två människor inte till två identiskt lika personer i sitt varande av person och värderingar, intressen, attityder osv osv...

Jag är med i en tvillingklubb, och där kan vi diskutera just detta, att våra barn är så olika i sina sätt trots samma ålder och samma bemötande och fostran, att gener styr och skapar en hel salig blandning från flera olika släktingar till en ny unik person oavsett fostran och uppväxtmiljö, jätteintressant!

De är två otroligt vackra flickor och jag önskar dem all lycka i livet.....

kram mina flickor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0