Mys och kel hela helgen!



Sol och njutning har det varit i helgen när goa Lovisa varit hemma! Sovit i det nystädade rummet som jag hållt på med i en vecka för att sortera och städa. Hon njöt till fullo, ompysslad och få sova i ett städat rum i nybäddad säng och få massor av kel av Melwin! God mat och långa promenader har vi tagit tillsammans och suttit i kyrkoparken, varit p vikingaborgen och kastat boll med Melwin, en shoppingrunda med hjälpredan vars ena hjul gick i åtta!! Men, det höll!



Kinesögon när solen visar sig i full blom! Njutning, bara få skratta och känna glädje med att flickorna nu blivit stora, 19 år, sista året som tonåringar! Det är en njutning att pyssla om när allt tonårsattityd hamnat på dåtid och en ny blomtid av behag är på ingång med flickorna, en frigörelseprocess som varit svår att handskas med många gånger, där jag som mamma velat flickornas bästa och de slagit emot med - att de vet bättre själv och vill prova själv. Såklart ska de göra det, men en orolig mamma är jag nog iallafall, att allt ska gå bra.



En glad mamma, en glad kvinna - det har jag varit i helgen. Kramar av Lovisa och långa härliga samtal från mannen som är på Gotland två veckor nu...känner en saknad, en ny känsla, och den känns mer än behaglig! Känslan av att titta på en underbart vacker blomma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0