Att känna mening med livet, är det kärleken?



I söndags var det dax för en ny setterträff med Skånes setterklubb! Jag åkte med Mathilde, Melwins uppfödare från Malmö. Denna underbara kvinna är präst. Vi fick en ensamstund en halvtimme och pratade på, annars är det mest hundarna som tar all uppmärksamhet och diskuteras!

Öppenhet, och vi pratade om tro. Då vi pratar om att så många ifrågasätter om det finns något högre väsen, en Gud, så säger Mathilde: - Om man måste kunna se allt man ska tro på, då tror man inte heller på kärleken, för den kan man inte heller se eller ta på, eller vara säker på att den är där eller att man har den till någon eller från någon. Allt man inte kan se eller ta på, då skulle det inte heller finnas, var hennes svar.

Jag blev betänksam, och tänkte, vilken underbar förklaring!!! För visst känner jag varje dag att min Melwin älskar mej, hans kärlek utan ett ljud, även om han är en pratandes hund...så ser jag det på honom, hans kroppsrörleser och minspel mot mej.

Vi kom fram och delade en underbar dag i skogen vid Veberöd, helt fantastiskt och den som tvingat mej att åka är en man, en man som funnits där för mej, även när jag varit nedstämd och ledsen, arg eller förtvivlad, undrande och osäker, så har han funnits där för mej.



Många många gånger har jag tänkt, hur står han ut med mej?! Denna man som med sin envishet överrumplat mej många gånger med sin omtanke och med sin humor! Så mkt massage har min rygg och axlar nog aldrig fått förut eller zonterapi som fått mej att känna mej som en prinsessa i hans närhet. Visst har vi bråkat som alla andra, och jag läste igår att det är sunt och hälsosamt att bråka förnuftigt ibland!!! Vi har aldrig sagt ett ont ord till varandra eller skrikit, nej, vi har bråkat logiskt om man nu kan säga så om bråk, men japp, för varje konflikt vi haft, har vi vuxit varandra närmare, gett varandra distans och sedan närmat oss igen.

Imorgon ska jag för första gången åka till honom, låta honom visa mej staden där han bor, visa mej sina vänner han träffar, ta mej med på middag hos sin arbetskamrat och jag ska göra mej lite extra fin för honom, så han kan känna sig glad över mitt sällskap att jag är hans nära.



Fredrik som fått mej att få fötterna mer stadigt på jorden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0