På samma energivåg!



Solbränd men inte av strandbad utan av hundpromenader med min underbara setterpojke ett par gånger om dagen!
Glad, japp, äntligen klar med min hemsida http://www.eva-christin.nu/ där jag nu talar om att jag vill dela med mej av min erfarenhet i kombination med min formella kompetens - ge kognitiv handledning!

Vilket steg, att våga och prova att skapa i min hemsida - ingen kan ana hur många timmars jobb där ligger bakom att skapa text, att göra undersökningar på internet för att inte erbjuda det som redan finns, utan erbjuda något lite unikt och speciellt.

Nu ska jag se, och det ska bli så spännande, att se hur responsen blir även om jag redan fått lite respons på bara första dagen jag började skicka ut hemsidan för marknadsföring.

Våga se, duger jag till det här? Även om jag vet detta inom mej, att jag älskar möten med människor och lyssna och skapa en inre utvecklande insyn hos andra, så vet dom inte detta innan de träffat mej, och inte innan de ens väljer att ta kontakt med mej.

Möten med människor, få dem att växa, känna sig värdefulla, känna sig glimra som en vacker diamant, det är mitt syfte! De flesta människor har alla svar inom sig, även om de döljer sig. Jag ska berätta hur jag tagit reda på hur det står till med min egen inre energi.



Min goa underbara setterpojke Melwin, 14 månader - han är min energimätare, han är den som talar om hur det står till i samma stund den förändras åt plus eller minus!! Vi har lärt känna varandra, jag har lagt ner mycket tid på att se teveprogram varje måndag mellan åtta och halv tio av Cesar Millan och av hundcoachen. Jag läser Cesars bok om hans liv med hundar och där han delger sina erfarenheter. Hela Melwins liv, har jag sakta kunna mota Olle i grind, prova mej fram, aldrig hetsat upp honom eller triggat honom på något sätt, jag kan se resultatet, en lugn och harmonisk setterpojke. Han är lekfull och han är lyhörd, han är en otroligt vacker setter, en kelgris och så tillgiven. Han lär av sina erfarenheter, jag låter honom få erfarenheter och det har gett utdelning.

Han hälsar så försiktigt i sina möten, sätter sig och inväntar mötet, näsan och hela han nästan vibrerar av hur han känner in den nalkandes hunden som är på väg mot oss. Folk vi möter börjar ställa frågor direkt innan mötet, jag svarar alltid, att de inte behöver vara oroliga, för Melwin talar om ifall det är okey att vilja hälsa eller ej, till alla oroliga hanhundsägare som har fördomen att  inga hanar tåler varandra. Melwin har fått de mest rädda och osäkra hundar att hälsa på honom, genom hans lugn och artighet som han visar. Jag är så imponerad av hans sätt och han är bara ett år!

Han säger inte ett ljud, innan jag vaknat, han blir glad och vi kelar, varje morgon. När jag stigit upp går han ner i rummet och lägger sig och inväntar att jag blir klar, utan ett ljud. Han ligger helt still och följer mej med sin blick med nosen på golvet. När jag tagit på mej kofta och skor och tar ner kopplet reser han sig upp! Går fram och sätter sig sidan om mej.

Jag öppnar dörren går ut, och han följer efter, samma rutin vid varje utgång. Igår började vi cykla, jag cyklade, han travade. Vi cyklade ner till havet där han släpptes lös och fick leka fritt med en labbe, lyckan var gjord!!

Idag, när jag åter fyllde den röda flaskan med vatten, såg jag på honom att han förstod vad han skulle vara med om! Han lär sig så fort!!! Idag sprang han sidan om cykeln fint i koppel, nere vid havet sprang han lös i snabb takt sidan om cykeln i det höga gräset, jag var mållös!! Melwin får vara hund, hela tiden, han tittar på mej och jag viskar - I love you! Då blinkar han åt mej, jag ser att han förstår att han är älskad och jag tror han älskar mej just för att han får vara hund, kelehund!

Han speglar min energi, han visar mej att han känner av ifall jag är glad eller orolig, ledsen eller arg över något. Han är den som talar om för mej vilken energi mina flickor och gäster utstrålar, ja, han är som en slags barometer som mäter energier!

Han har blivit en del av mej, en del som ger så otroligt mycket, och när vi är ute och går, går han så fint och vackert precis sidan om mej, jag är så stolt!!!

http://www.mathildes.se

Länken är till den helt underbara uppfödaren som finns - hon som gav Melwin hans trygga och harmoniska första åtta veckor - hon som banade vägen!

Nej, nu är det tid för kvällsrundan innan sängen, Melwin har sin säng sidan om min, såklart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0