Fy för ryggont som sitter i för länge!



Jag känner mej svag och smärtfylld, så har det varit i mer än en vecka nu, för att jag trillade över en sladd i köket och slog min rygg. Jag reste mej och funderade att det nog snart går över, den där smärtan jag kände i ryggen vid fallet. Nästa dag tog jag min cykel för ett dopp i havet, årets första. På väg hem kände jag smärtan öka i ryggen och fy bubblan det gjorde ont. En dag senare så tilltog smärtan och jag fick tid hos min sjukgymnast som talade om att det jag ådragit mej i fallet som förstärks av cykelturen var ett ryggskott! Tänk om man haft en personlig massör som masserat ryggen som sjukgymnasten sa var som en sten!

Ryggövningar varannan timme var ordinationen och smärtstillande. Först mitt knä i smärtor hela 2008 och operation efter en olycklig händelse, återhämtning och sjukgymnastik. Fri och lycklig från smärta kände jag mej glad tills jag fick tennisarm efter en dag med Melwin och Irländska setterklubben. Den smärtan och svagheten som en tennisarm ger, finns inte på kartan! Akupunktur och smärtstillande i 12 veckor innan jag fick lägga mej för en kortisonspruta där det gavs fyra stick som fick det att svartna för ögonen!!!

Ett par veckor utan smärta och så faller jag och ryggen ger mej ett ryggskott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0