Energi - du ger och du känner samtidigt som du förmedlar

Javisst är det så, som Cesar Millan säger, vi sänder ut energi om hur vår inre radar är, vänlig, kärleksfull, aggressiv, lugn osv osv, samtidigt som vi på bråkdelen av en sekund fångar upp detsamma från de vi möter, hundar gör det betydligt snabbare, de är inte så civilisterade som vi människor.

Är det ett problem att vara känslig i sin energiupptagning? Ja, i så fall har jag problem, jag känner av direkt den andres energi, jag har en intuition som är stark, jag lever kvar, eller har valt att leva kvar i den känslan, att lita på min intuition i möten, i samtal, osv osv.

Att jobba med ungdom och barn har varit otroligt givande och där har jag haft stor glädje av min intuition, min omedelbara energiavkänning. Se på deras ögon, se på deras kroppsspråk och läsa av, visa att jag ser dem, att jag lyssnar in dem, inte bara VAD som säger utan HUR dom säger det, vad som finns i meningen de vill förmedla.

En hund och ett barn kan inte ljuga, lura och hitta på vad som finns inom dom, känslan de förmedlar är sann. De är ociviliserade, de bara är precis det som dom är i den stund dom är det. En så ljuvlig härlig känsla att uppleva nuet med barn och en hund, eller en sann vän som inte förställer sig eller känner att hon behöver förställa sig.

Meningsfullaktighet - ett ord som är så betydelsefullt i sin helhet av innebörd, meningsfull tillvaro, meningsfullt liv, meningsfull dag att vakna upp till och att somna efter.

Meningsfullhet är för mej, sann vänskap, ärlighet och okomplicerade relationer där jag bara är den jag är, utan att föreställa mej, DET är betydelsefullt för mej, att få vara och kunna vara mej själv och känna en glädje i att vara omtyckt just för bara detta - den jag är och så som jag ser ut.

Att följa sin dröm, japp, en vilja med kraft och mycket energi. När jag var 15 år bestämde jag mej att alltid se ut och vara precis så som jag vill vara och se ut, den meningsfullaktigheten jag kände då känner jag än i den frågan och den önskan. Sedan menar jag att det är en strävan jag har, och just nu är strävan att minska lite i omkrets, och den är inte just nu, utan den är en envis fråga som verkar svår att uppfylla!

Jag känner lite av en sorg inom mej, förstår att jag måste för min egen skull ta adjö av det som känns mindre bra. Ömsesidighet är A och O för vänskap, finns den där inte, så måste jag som alla andra, släppa taget och gå vidare och sluta undra - varför?

Glädje är när livet känns meningsfullt - och vad som är meningsfullt är så individuellt!!! Enkelhet och spontanitet är meningsfullt för mej - komplicerade möten och ting är dess motsats.


Melwins ettårsdag den 5 juni och hans glädje över ett lättgrisöra!


Melwin ett år och nytrimmad av sin uppfödare! Den vackraste av alla vackra är min setterpojke!!



Denna underbara bild föreställer Melwin när han lägger sin nos på köksbordet och vädjar till mej, tigger på sitt mest bedjande sätt, men alltid utan resultat!!! Visst liknar han en älg?! Kolla energin han sänder ut????



Energi - glad och lycklig och på väg ut med min goa Melwin på vår långtur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0