Daller, var går gränsen?



Den där eviga frågan om vad är lagom i vikt och vad är daller?

När jag får höra, du har en del daller men det är inte så farligt, då tänker jag på de här bilderna, är dom lagom eller har dom med lite daller eller rent av mycket daller?

Visst är många kritiska ifråga om att duga som man är, både på insidan och utsidan. Utsidan är den man presenterar, den man kan dölja lite med kläder och som blir sann när kläderna faller - hur var det nu med ditt daller?

" Jag vill inte ha en kvinna med daller, för jag har tillräckligt själv!" så sa en man - till mej. Nu säger han, asch det är inte så farligt, men dallert är där. Den där känslan av att duga som man är, växer inte av att höra att man har daller men inte så farligt. Ja, jag har fortfarande ca 5 kg jag gärna vill minska som jag gått upp under ett år, minskat fyra kilo än så länge. En knäskada och livet förändras - tillfälligt. Tills man är läkt igen, kan röra på allt som man vill och hur ofta man vill, även om iallafall jag rör mej mycket, äter sunt, så sitter de där extra kilona som följde av skada kvar som om det satt fast med Karlssons klister!!


Hummmm...hur är det egentligen med sanningen om daller? En sak är säker, att om JAG finner mej dalleraktig, okey, jag gör allt jag kan för att må bra, tränar och lever sunt, men om någon annan finner mej dalleraktig - vad ska jag tänka då? Ska jag tänka att men usch, då duger jag ju inte? Eller ska jag tänka, vill han ha en dallerfri kvinna - då får han söka någon annan!!!???

Nä, nu ska jag ner till min goa kramsjuka pojksetter - han tycker jag är precis så som han gillar eftersom jag är helt okey och duger!!


Kommentarer
Postat av: Pia

Klart att man duger med eller utan daller...ivarjefall i en hunds ögon!!!

2009-07-17 @ 21:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0