Livets nuet....

Någon vacker fisk? 
Var på en underbar kräftskiva igår...tillsammans med nio andra kvinnor, vi har kännt varandra i 18 år och har det gemensamt från början att vi alla har tvillingar och startade en tvillingklubb då...träffas varannan till varje månad hemma hos varandra med god mat och massor av härligt prat och skratt...

Varje år träffas vi i en stuga och har extra mys och kul med mat och vin...och detta var igårkväll...

Det som är så intressant är, att se allas olika livsöden på vägen....någon har varit sjuk, några har skilt sig, träffat nya män och delat på sig igen osv osv...sanslöst roliga historier har vi lyssnat på och själva berättat...

Igår var där en kvinna som berättade om en ny förälskelse....alla såg lika drömmande ut när vi lyssnade hur de haft en blind date....och fallit för varandra på studs i mötet....romanstiskt värre....

En kvinna, fick förra sommaren besked på en kontroll att hon fått canser i levern och i tjocktarmen....vi dog nästan allihop vid detta besked...och mindes en som fått en tumör i hjärnan...en som haft fått bröstcanser och nu en till....så nära....denna kvinna har TVÅ tvillingpar...och är en helt underbar kvinna....hon får behandling och ser ljust framåt...och säger till oss andra:

- Stressa inte, ha inte stress i era tankar och handlingar, för jag har levt så sunt och är övertygad om att min canser har jag fått av all stress....att vara så duktig och hinna så mkt...vara här och där och så vidare...var rädda om er...tänk inte på att ni måste vara så duktiga...

- utan mitt råd till er alla är, sa kvinnan, lev i nuet, ha så kul ni kan medans ni kan, häng inte upp er på problemtankar utan släpp dem och lev för allt det som ger er glädje i nuet och framöver...begrav bekymmer....tills ni verkligen förstår vad bekymmer är...

Så, nu träffas vi varje månad, är extra rädda om varandra....lever i nuet...

Och jag själv, jag lever i nuet...ser det som är positivt, gläds åt det som finns i min närhet...gläds åt att lära känna nya människor, gläds åt att där kanske kanske kommer en ny höstkärlek till mej när jag minst anar det så möts vi bara helt okomplicerat bara precis för att vi båda vill träffas och lära känna en ny man/kvinna helt förutsättningslöst....känna in varandra....och visst undrar jag...

- Var finns denna underbara fisk som bara simmar mot mej ser mej där uppe på ytan där jag ligger och lockar.....???



Kommentarer
Postat av: lovisan

vad kul att du hade kul mammi, hoppas hon blir bättre från cancern (stavas med två c :) ) Ses på lördag! KRAM

2008-09-10 @ 00:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0