Kommunikationsglädje....

Oj, vilken eftermiddag...helt sanslöst underbar!! Solen skiner, varmt ute...och mötet med min hunduppfödare och min hundvalps mor och syster var så underbart att skåda...detta djurens kroppsspråk och ljud...ett skådespel....ett underbart skådespel av glädje när den är som störts...de visade så tydligt, att de mindes och kände igen, och de bet varandra nafsade lite överallt....min valp Melwin lånade ut sina saker, sin liggplatser och sin korg åt sin mor och åt sin syster....jag fick tårar i ögonen...detta vackra...och min Melwins ögon som nästan kunde avläsas som ett ....tack, matte....

...jag älskar att laga mat så jag hade gjort lite god mat till Mathilde kom...vegetariskt med kyckling och en med grytbitar och en god sallad...därefter ett gott gotländskt te.

Vi gick ut vid kyrkan där det är en park och rastade hundarna som lekte vilt med varandra...detta fria enkla sätt...jag sprang runt och gömde mej bakom de stora träden...alla tre hundarna sprang med mej...som jag skrattat denna eftermiddag och alla var lika trötta, jag, Mathilde, Melwin och hans syster Selma samt hundmamman Maggie....det var ett av de finnaste minnen jag ska bevara, att få beskåda detta naturliga skrupelfria kommunikationssätt om känslor och glädje mellan hundar...

...tänk så många konservativa människor det finns, som sällan kan glädjas åt det lilla....mina flickor älskar vår lilla nya familjemedlem....så nu är det inte enbart deras kärleksberättelser vi fikabordet eller deras eviga tjat om att träffa en man som jag vill älska...utan vår fina söta setterpojkevalp är huvudsamtalet just nu....så nu är kärlekstjatet i garderoben en tid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0