En underbar helg....



Det finns så mkt glädje just nu...för en vecka sedan fick jag till mej dragit ett kort som skulle visa på energier för tiden framöver....det visade på en stor förändring.....

Det har varit en stor förändring...det har skett en stor förändring på så många plan...men främst...en insikt....en stor viktig insikt som jag inte bejakat de sista åren....att lita till mej själv och mitt hjärta...min intuition...det har varit en tid som jag överlämnat denna viktiga del delvis åt någon annan.....säkert en lärotid, men nu....förstår jag att det är en så stor viktig del att lämna över en tolkning åt någon annan istället för att lita till sig själv....

Nu följer jag mitt hjärta och tankar om sunt förnuft....en befrielse, en stor förändring...en omvälvande förändring...

Mina flickor visar mej deras sunda förnuft, helt baserat på deras unga ålder, att vilja så mkt att önska så mkt...och jag ger dem goda kloka ord på vägen.....vis av att jag låtit mej lägga alldeles för mycket styrning av tolkningar åt någon annan, att till mina flickor ge precis så mkt som de själva sedan kan ta ställning till...göra sina egna val utan att jag talat om vad de ska bestämma sig för......

Min Olivia om hon får en pojkvän....och hon frågar mej, vad tycker du? Svarar jag, det är du som ska tycka, och just nu så är det han du tycker om, gå varsamt fram och lär känna, så ser ni vad ni vill...var rädd om dej....det viktigast är vad DU tycker och vad DU känner....det jag ser i hennes ögon är kärlek och glädje...

Min Lovisa...söker i sin ovisshet just nu efter små halmstrå...jag ger henne små tankeställare om värderingar....men att alla val är hennes egna.....vis av alla val jag fått till mej de senaste åren på gott och ont kring kärlek.....

I råd om att jag träffat på grodor, har jag lämnat och avstått istället för att själv lita till mej själv och mina intuitioner...."släng han i dynghögen"...är råd jag fått.....utan att jag ens lärt känna.....

Till mina flickor kan jag säga, att alla har goda och mindre goda sidor...blir man älskad och älskar man, har de tillsammans en ingrediens som är "du" och vill man stanna kvar och lära känna...så får man ge det en chans att lära känna alla sidor och lägga ihop sin ekvation för att se om den går ihop på gott och ont....det är kärlek och det är livet....

En vän, är inte någon som nedvärderar eller visar respektlöshet eller kränker eller förlöjligar med fördomar som den personen har....en VÄN är någon som finns där och vägleder utan att ge svaren och vet att man är olika och tycker olika och känner olika, men ändå accepterar och respekterar den andre...för den den är och för dennes val....DET lär jag mina flickor.....och så känner jag själv....

Mina flickor....har varit och shoppat med mej idag en snygg svart lite snäv kjol till min Stockholmsresa....de har lagat en underbart god kycklingpaj och sallad...små skratt....

Melwin....han växer och är så fin.....jag är så otroligt stolt över min lilla pojkhund....som snart blir 4 månader den 5 oktober...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0