En solskensdag...


En fin bild från igår den 13 november och Melwin är 5 månader och 1 vecka. Han är helt gudomligt härligt och fin, har är den finaste setterpojke!! Aldrig hade jag trott att en liten pojksetter skulle komma att betyda så mycket för mej, men det gör han. Han ger mej solskensdagar även i det mulnaste väder, i vind i storm i regn och rusk....


Hans ögon är så talande, och nog har vi lärt oss förstå varandras energier, japp, det har jag lärt mej av Cesar, hundpsykologen, att känna in, och alltid veta, att min hund känner vad jag känner, och läser in mej i energierna.


Han vet, att jag är hans ledare, utan tvivel. Jag läser en bok skriven av Cesar en stund varje kväll, och lär mej nya saker varje dag.


Vi går våra långa rundor varje dag, och njuter....han är lös, han kommer bums jag kallar, han springer runt mej och han busar sig...vi sitter en stund och tittar ut på det vilda havet, molnen, solen, dugget...stormen, vågorna som slår upp eller stiltjen....Han ger mej ro...i själen.


Igår var det en annan slags solskensdag med, ett möte med en man, som gav mej lugn inombords, glädje och skratt, en ny tillit kändes komma smygande, jag kände mej trygg en hel dag och en hel kväll, det var en solskensdag ute och inne...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0