Underbart ljuvligt



Vilken helt underbart underbart ljuvlig dag....mmmmmmmmmmmmmm

Varm och lite klistrig, men skuggan är underbar när vinden är ljummen...
Efter en låååång god frukost och dusch så åkte tunna vita kläder på och ut i vimmlet för att shoppa....ett litet extra nytt besök gjordes idag...något underbart har hänt...något jag planerat inför nästa sommar kom helt plötsligt över mej redan nu....slog ner som en underbar bomb av ljuvligt rus inombords, en förälskelse, en inre lycka som skapade ett lyckorus...

Jag gick in häromdagen för att se på vilken kennel i Skåne som föder upp Irländsk setter, en sådan go setter som jag hade som 'första barnet' när jag var 21, står nu på tur igen att bli en ny familjemedlem...

Vad finner jag? Jo, att där finns en i Malmö, och inte nog med detta, de har tre små pojkar kvar i kulle för leverans nästa fredag!!! Jag blev alldeles varm, och tankeverksamheten satte igång...prioriteringar...

Gillar inte att ligga och pressa på stranden...
Gillar att jogga och gå långa promenader varje dag,
Gillar att gå vid havet
Gillar att gå i skogen
Gillar alla väder
Älskar mys med en go tillitsfull familjehund som är underbart söt och fin
Har nu tiden eftersom flickorna vuxit till sig till 18 år...
Har fortfarande en tonåring hemma att dela rastningen med...och gosningen med

Älskar hundpsykologen Ceasar på teve fyra plus om månadagar 20.30-21.30!!!
Älskar hunddressyr

Fann inga hinder i prioriteringen...väninnors barn som älskar att få passa hund när tillfälle ges, en granne som själv har hund som är hjälpsam...en dotter i Malmö om jag ska resa bort, eller, hunddagis!

Jag skickade iväg ett mejl, fick svar, - Välkommen in, kom imorgon vid fem när de ska äta och busa....

Jag fick hjärtklappning...

Åkte in...mötte min lille pojke...en liten Ferdinand...som kom bort till mej när jag satt mej på terasskanten...borrade in sin nos under min haka och tittade länge på mej...jag sa, - Hej, e de du som vill bli min lille pojke? Och fick en liten nospuss på min haka...

Kom in igen vilken dag du vill i veckan, vi kommer till dej på fredag med honom....
- Ska han heta Olle så ring oss, så kallar vi honom det hädanefter...
- Jag ringer imorgon och ger besked om namn...

Olle, min bästa killkompis när jag var mellan 5-10 år hette Olle. Om jag fått en pojke skulle han fått heta Olle, men det blev goa flickor som fick flicknamn...

Jag var alldeles lyckorusig efter detta besök, tog bussen ner till Lilla Torg för att möta min granne för mingen och njutning med mat och ett glas vin...och vi gick även in på Espressohouse och tog en god kaffelatte med en liten godingchokladkaka med vispgrädde....mmmmmmmmm

Nyss hemkommen och fortfarande lyckorusig....
Tänk, jag ska få en liten hundpojke....en liten ny familjemedlem som ska få följa med på alla mina långpromenader varje dag...vilket sällskap!!!!!

Nej, namnet blir Melwin....och på fredag kommer han hem...

Jag är så lycklig!

Kommentarer
Postat av: anneli

oho, vad härligt! :)

2008-07-28 @ 16:46:52
URL: http://annelilinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0