sommar, pussar och fina fötter.....

Min ena flicka har flyttat hemifrån nu.....och jag skrattade när jag såg nedan bild.....och text!



Visst är det så jag önskar att det ska bli, att mina flickor ringer och kommer hem med alla sina frågor i hopp om att jag kan ge dem hjälp och de rätta svaren....en sak vet jag ialla fall...att min kärlek är för evigt för dessa flickor....



Kärleksgodis.....ett litet hjärta i godis kan säga mer än hundra ord....mer än tystnad......så känner jag, en liten liten godisbit som talar utan ord.....





Blåbär....skogen...kärlek....denna underbara kärlek....i form av små blå bär......som lyser i skogen och vill bli plockade och genast instoppade i munnen....få mej att sluta ögonen och ...njuta....mmmmm men kärlek är även.....bröllop..



Ett lyckligt par...en ring som talar om att jag är din....du är min...och bara för att vi själva vill....som ett kärlekstecken...att mitt hjärta är upptaget....tillit...ömhet...leendet....glädjen...tryggheten.....känslan....en känsla av....jag är älskad och jag älskar tillbaka......en vacker tanke....en så vacker tanke.....jag är din för att jag vill....du är min för att du vill....dela livet med mej...jag med dej...mmmmmm


En kropps välbefinnande börjar nedifrån. Fötterna är som avtryck på kroppens välmående och sundhet. Innebär det att välskötta fötter leder till giftermål? hummmmm ja, jag älskar fötter...mjuka fina välskötta fötter....har alltid gjort...pussade på mina flickors fötter när de var små...för mej var det ett kärlekstecken till dem på skötbordet...."mamma älskar dej....puss puss på dina små fötter och må de föra dej en lycklig väg hela livet..."..ja så sa jag.....en puss under en mjuk och välskött fot...o en önskan om att må de leda dej till kärleksfullt liv...på din väg..



Känna sand och hav under fötterna...hur de sjunker ner i sanden...hur de blir blöta av havet...där finns så många känslor under fötter....de visar om du bryr dej om dem och dej själv...eller ej...



Njuta framför teven...med väldoftande oljor...ner med fötterna ...njutning....välbehag som känns i hela kroppen....hela mitt liv har jag skött om mina fötter i tanken, att det är dem som ska bära mej hela livet...dit mina tankar och längtan visar vägen....



och min väg är oftast längtan till skogen och vattnet.....lugnet...ljuden och dofterna...själens område...



stanna till och dofta på blommorna och le....le över att naturen är så underbart vacker....underbart vacker...den gör mej hel i mitt inre på något magiskt vis...den för mej tillbaka till min underbara morfar och våra turer i skogen titt som tätt....min hand i hans...hans värme....är detsamma som skogens alla underbara dofter...


Så....visst tänker jag att vackra, mjuka och sköna fötter är pigga fötter som orkar mer! Och vad jag önskar mej nu är....



en liten fin irländs setterflicka....en liten valpflicka.....står på min önskelista...att ta med mej ut på lååååånga promenader varje dag...leka med och busa med och kela med....min första egna hund var en setterpojke, Oscar....han var min lilla goa hund....som mitt första barn behandlade jag honom....nu är det tid för en ny setter i mitt liv....som ska få en sovplats sidan om sängen där jag sover...höra henne snusa....denna längtan efter "henne" växer för varje dag.....

Livet....livet är det vi gör det till....för mej är det att börja med fötterna...kroppen...vårda sitt "hem" som man bor i hela livet...som ska bära mej och mina tankar och önskningar hela livet.....för att min själ ska må bra, så måste min kropp och fötter må bra...jag måste får trivas i mitt "hem".....mej själv...för att kunna leva lyckligt och ge av mej själv till andra och ta emot...

mamman....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0