Semester....och bara få vara....



Att få gå till stranden....denna ljuvliga känsla att bara sitta där vid havet och känna in...ledigheten!!! Sommarmys av högsta grad....

Förra sommaren var jag ledig två veckor, ja, i ärlighetens namn, jag var ledig två veckor på hela året...så denna sommaren....känns ljuvligt att det bara blev så, att jag fick längre ledighet...

Efter en träning sa min väninna på söndagsförmiddagen...
- Visst vill du med till stranden idag?



Detta blev årets baddag för mej!!! Ligga i solen, bli varm, skratta med tre väninnor, ut i plurret och simma....ljuvligt skönt!!
Det var säkert 22 grader i vattnet denna dag och jag njöt!! Ny fin brun bikini och få lite färg.....sedan hände något...

Jag fick utslag i ansiktet av en salva och fick medicin som sa, INGET SOLANDE!!!

Vad säger man?!
Tack Gode Gud för denna ljuvliga soliga söndag med bikini på och bad i havet...därefter är det skuggan som har gällt....och än idag är jag inte helt fri från färgen rosa runt munnen ner mot hakan o upp mot näsan....

Och nu, vad läser jag på löpsedlarna...högsommar på väg med strålande solvärme....jag får väl köpa ett solparaply?!

Men där är en annan sak jag ville tala om...min flickor...tonårsmamma som jag är...
De har blivit snälla!!! Ja, ni som läst från början i min blogg, förstår innebörden av detta...de har ändrat sin attityd i speedande fart mot det bättre...

Nu kramas dom varje gång vi ses, Lovisa som flyttade till eget i julis början...och nästan varje dag av Olivia som bor hemma....fick en liten paket en dag där det stod - Jag älskar dej, på utsidan av paketen....

Jag njuter...känner en inre glädje att det här är det jag önskar mej...lite fri tid och bara fixa med inredningen hemma och rensa ut...göra rent i varje liten vrå som det sällan blir tid till annars i den vanliga veckostädningen....ja, det känns som om hela jag blir en ny människa ....och jag har börjat jogga...fantastiskt...härligt vid havet...

Nej, nu ska jag ner och klä om kökstolarna så de matchar de nya ljuvliga sommargardinerna och de vita orchideerna i fönstret...

mamman i ledighet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0