Kameltå?!



Carin ringde och vi skulle träffas vid macken för en powerwalk...

Jag hade blå/vitrandiga tajts på mej och en vit hoodtröja ...står i hallen och har precis varit på toa och dragit upp byxorna...Lovisa och Olivia sitter i köket, min tonåringar...

Plötsligt så skrattar Lovisa och säger...
- Men mamma, fixa dina byxor du har ju kamelfot!

- Vad är det jag har, frågar jag, fullständigt novis.

Nu skrattar både Olivia och Lovisa åt mej, och min novishet.

- Men, vet du inte vad Kamelfot är?

- Nej, ingen aning och jag står och synar mina byxor och finner inget fel...

Då flinar Lovisa och även den andra obstinaten....åt mej...och så säger hon:

- Det är när du råkat dra upp byxorna för högt så det bildas en kamelfot mellan benen....

Gudars skymning som jag skrattade...jag vek mej dubbelt i en skrattattack...!!

Nej, det uttrycket hade jag aldrig hört...men jag skulle snart kolla om jag var den enda som var novis på detta uttryck....

På med gympadojorna och ut till macken...när Carin kom kunde jag knappt berätta som jag skrattade...sansade mej och berättade den hiskliga historien jag nyss varit med om....och vad skådar jag? Jo, samma frågetecken i ansiktet som jag måste ha haft någon minut tidigare....

Sedan skrattade vi länge och väl...vi hade lärt oss något nytt idag av obstinata tonåringar....kamelfot i byxan....

En bildlig kameltå.
Kameltå är ett slanguttryck, från engelskans camel toe, som syftar på konturerna av de yttre blygdläpparna som kan synas då en kvinna har åtsittande kläder på underkroppen.
Källa:upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/...
 


Kommentarer
Postat av: Trixie svarar

japp, kameltår får man akta sig för :)

2008-07-17 @ 13:29:52
URL: http://trix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0