Så många olika sorters kärlek...

image12image13

Ofta, väldigt ofta ligger där en kärlek innehållande ordning för mej...när allt är på sin rätta plats får jag ro i min själ...
dessa två bilder visar ordningen jag önskar och håller i vardagsrummet och den andra visar mina tonårsflickors rum i sin vardag....och vad är då kärlek? Alltså kärlek i ordning, civilisation?

För mej är kärlek ordning i sinne och omgivning i mitt hem....en gemensam faktor...som ger mej inre frid i själen...
För mina tonårsflickor så trivs de i vardagsrummets fridfulla ordning...men de sover i sitt oroliga och stökiga rum...för att orken inte infinner sig till att ha ordning...

Denna veckan har jag testat något nytt...inte hållit någon större ordning efter mej...för att se om där kom någon respons...och ja, det har där gjort...

- Ska du inte diska upp efter dej?
- Bara så du vet så är det din disk som står kvar!
- Ska du inte plocka undan efter dej?
Och ordningen har ökat på deras rum.....mycket märklig upptäckt...

Nu har jag varit iväg...med vänner på middag och haft en härlig kväll...kärlek...vänners kärlek...barns kärlek...det finns flera olika kärlekar och inte minst...kärleken till hemmet...den är så betydelsefull för mej...så otroligt betydelsefull för mej i min själ för att jag ska känna frid och ro.....krypa upp i fötöljen och bara njuta....av det lugn som ett städat hem ger mej.....

Mina tonårsflickor kan inte förstå...att ett ordningsfullt hem ger mej glädje kärlek och fridfullhet i själen....men såklart är det inte enbart hemmet utan den harmoni som råder....

Kärlek...ett så stort ord...så innehållsrikt...så omfattande...och ändå så enkelt...jag gillar det ordet...

mamman som gillar kärlek..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0