Fridfullhet....harmoni....

image14

Drömmen...den absoluta optimala drömmen för mej är att få gå på en underbar promenad i skogen i solsken och fint väder....så fridfullt och så harmoniskt....en stor påfyllning i själen för mej...

Jag var ofta i skogen som liten med min älskade morfar....min stora livskärlek...min morfar som dog alldeles för tidigt när jag var 15 år! Han lärde mej att tycka om fridfullheten...lugnet i skogen, lugnet i sinnet, en inre harmoni. Ofta, ja otroligt ofta stod jag där, sidan om honom, och bara tittade på när han fixade och donade med saker och ting...eller fick ligga på hans arm och sova middag..köra den där fina petrolblåa bilen han byggde och satte på en gräsklipparmotor på...samma färg som han använde till sina två fina HD..

Dessa somrar i skogen...var så ljuvligt underbara...en sådan frihetskänsla att bara springa där i trosor och solklänning, ja, för då var det sommar och sol och värme, det visste man säkert när det var sommar, vädret var att lita på!

Alla somrar mina flickor varit små, har jag tagit dem till skogen och möjligheter att vara ute i naturen så mycket som möjligt...ja, de älskar naturen...men inte riktigt som mej, inte än iallafall.

En dag när jag och vänner tog min stora flicka till skogen, fyra år gammal så möter hon bokskogen med orden:
- Varför ska vi vara i skogen för?

Som jag skrattade! Just då förstod hon inte riktigt tjusningen, men den kom med varje skogsbesök.

Nu får jag mest locka mina flickor till skogen, med samma fråga från dem;

- Vad ska vi göra i skogen?!

Nu är det mest sova och festa och chilla som gäller och längtan till skolavslutningen!

Vad de inte förstår riktigt än är, att de kommer att upptäcka att skolan innebar en otrolig trygghet, att bo i hemmet och bara få vara den man vill försöka vara utan några större världsliga problem....deras stora problem är än att mamman i hemmet tjatar om att hålla ordning och tvätta sin tvätt efter sig själv....de kommer att finna ganska snart, att detta problem, var minimalt mot det som väntar i ansvar framöver......då kommer dom att tänka....att ta ansvar för ett rum var ju inte så stort....

Nu ska denna mamman gå och söndagsstäda, och få fint och färdigt, stryka min tvätt och sedan laga en god middag på kycklinglårfilé och mandelpotatis....Lovisas pojkvän är här....en liten bonus för henne...

städmamman...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0